ARTIGOS CIENTÍFICOS
 

 

  • Development Process Of Instructional Design For A Self-Instructional Course - The Experience Of Una-Sus/Ufma.

    Autores: Paola Trindade Garcia; Ana Emília Figueiredo de Oliveira; Eurides Florindo de Castro Junior; Regimarina Soares Reis; Judith Rafaelle Oliveira Pinho; Isabelle Aguiar Prado; Stephanie Matos Silva.

 

  • Educação a Distância e Formação Continuada: em busca de progressos para a Saúde.

    Autores: Ana Emília Figueiredo de Oliveira; Elza Bernardes Ferreira; Renata Ribeiro Sousa; Eurides Florindo de Castro Junior; Mariana de Figueiredo Lopes e Maia.

 

  • Open Applications developed in Brazil for Distant Learning in Dentistry: Valuable Educational Resources for Academic Professional Qualification.

    Autores: Ana Emília Figueiredo de Oliveira;Romulo Martins França; Ana Estela Haddad; Lina Sandra Barreto Brasil ;Judith Rafaelle Oliveira Pinho.

 

  • Evaluation of Data Processing Productivity for a Distance Learning latosensu Graduate Course provided by UNASUS/UFMA using the Monitoring System (MonSyns).

    Autores: Márcia M P Rendeiro, Paulo Roberto Volpato Dias, Ana Emilia Figueiredo de Oliveira, Rômulo Martins França.

 

  • Monitoramento Técnico-pedagógico como Ferramenta de Redução da Evasão em Cursos de Especialização a distância em Saúde da Família.

    Autores: Deborah de Castro e Lima Baesse;Alexandra Monteiro Grisolia;Ana Emília Figueiredo de Oliveira

     

  • Pro-saúde e UNASUS/UFMA: a experiência na construção de instrumentos pedagógicos paracapacitação de aluno e preceptor.

    Autores: Judith Rafaelle Oliveira Pinho, Francisca Luzia Soares Macieira de Araujo, Deborah de Castro e LimaBaesse, Ana Emília Figueiredo de Oliveira, Paola Trindade Garcia;Regimarina Soares Reis, Eurides Florindo de Castro Jr, Aracy da Silva Santos, Cláudio Vanucci Silva de Freitas.

     

  • Responsive Web Design: a Tool to Offer Content and Learning Objects to Distance EducationCourses in Primary Care

    Autores: Ana Emília Figueiredo Oliveira, Rômulo Martins França, Eurides Florindo Castro Jr, Deborah Castro E Lima Baesse, Elza Bernardes Ferreira, Marcia Maria Pereira Rendeiro.

     

  • Formação de tutores na UNASUS/UFMA: metodologia da problematização na educação à distância.

    Autores: Ana Emília Figueiredo de Oliveira, Judith Rafaelle Oliveira Pinho, Elza Bernardes Ferreira, Christiana Leal Salgado, Fernanda Ferreira Lopes.

     

  • Colaboração da UnA-SUS/UFMA na Educação Permanente em Saúde por meio do Curso de Especialização em Saúde da Família.

    Autores: Fernanda Ferreira Lopes, Ana Emília Figueiredo de Oliveira, Elza Bernardes Ferreira, Vandílson Pinheiro Rodrigues,Débora de Castro e Lima Baesse. 

     

  • Responsive Web Design: a Tool to Offer Content and Learning Objects to Distance EducationCourses in Primary Care

    Autores: Ana Emília Figueiredo Oliveira, Rômulo Martins França, Eurides Florindo Castro Jr, Deborah Castro E Lima Baesse, Elza Bernardes Ferreira, Marcia Maria Pereira Rendeiro.

     

  • Integração UNASUS X TELESSAÚDE no apoio aos médicos do PROVAB em São Luís do Maranhão

           Autores:Walquíria Lemos Ribeiro da Silva Soares (apresentadora), Humberto Araújo Serra,

           Ana Emília Figueiredo de Oliveira.

 

  • MonSys - Monitoring System for Students and Tutors of Postgraduate Courses of UNASUS/UFMA in Distance mode using Moodle

           Autores: Rômulo Martins França, Ana Emília Figueiredo de Oliveira, Alessandra Dahmer, Lina                          Barreto. 

 

  • Formação de tutores na UNASUS/UFMA: metodologia da problematização na educação à distância.

    Autores: Ana Emília Figueiredo de Oliveira, Judith Rafaelle Oliveira Pinho, Elza Bernardes Ferreira, Christiana Leal Salgado, Fernanda Ferreira Lopes.

     

  • Recommendations for the development of responsive Educational Interfaces as learning objects in courses of Distance Learning Modality

Autores: Ana Emília, João Castro, Rômulo França e Bruno Froz

 

  • Núcleo de Apoio aos tutores (NAT) da Universidade Aberta do SUS da Universidade Federal do Maranhão (UNA-SUS/UFMA).

    Autores: Judith Rafaelle Oliveira Pinho, Ana Emília Figueiredo de Oliveira, Eurides Castro, Christiana Leal Salgado, Débora de Castro e Lima Baesse

     

  • Work and Evaluation Plan: a tool to improve the primary care for men in Maranhão – Brazil

Autores: Cristina Loyola, Sebastião Rocha, Ana Emília, Deborah Baesse e Elza Fernandes


  • Work and Evaluation Plan (WEP) performance in women’s primary care service in Maranhão – Brazil

Autores: Cristina Loyola, Sebastião Rocha, Ana Emília, Eurides Castro e Mariana Maia


  • The influence of hormone replacement therapy on the salivary flow of postmenopausal women

Autores: Ana Emília, M Lago, Fernanda Lopes, Elza Ferreira e L Brito


  • Open Application for mobile devices in menopause area developed with responsive web design

Autores: Ana Emília, R França, Eurides Castro, Elza Ferreira e L Brito


  • Work and Evaluation Plan: a control model to improve the primary care for children in Maranhão-Brazil

Autora: Ana Emília Figueiredo de Oliveira


  • Distance Education Specialization: new educational directions in Mental Health in

Autores: Christiana Salgado, Patricia Machado, Raissa Palhano e Ana Emília Figueiredo de Oliveira


  • Tutorial Training: students performance comparison

Autores: Ana Emília, Eurides Castro, Judith Pinho, Elza Bernardes e Renata Ribeiro


  • Colaboração da UnA-SUS/UFMA na Educação Permanente em Saúde por meio do Curso de Especialização em Saúde da Família

Autores: Fernanda Lopes, Ana Emilia Oliveira, Elza Bernardes, Vandilson Rodrigues, Deborah Baesse e Christiana Salgado


  • Especialização a distância para a melhoria da assistência à Saúde Mental no Maranhão

Autores: Christiana Salgado, Patrícia Machado, Raíssa Palhano, Rodrigo Dias, Hermano Tavares e Ana Emília Oliveira


  • Núcleo de Apoio aos tutores (NAT) da Universidade Aberta do SUS da Universidade Federal do Maranhão (UNA-SUS/UFMA)

Autores: Edinalva Nascimento, Judith Pinho, Ana Emília Oliveira, Eurides Castro, Christiana Salgado e Deborah Baesse


  • A implementação do Plano de Trabalho e Avaliação (PTA) junto ao serviço de Atenção Básica a dupla mãe-bebê no Maranhão

Autores: Cristina Loyola, Tião Rocha, Ana Emília Oliveira, Fernanda Libério, Rômulo Martins e Eurides Castro


  • Estratégias utilizadas por tutores, em cursos à distância, para motivar a participação dos alunos

Autores: Edinalva Nascimento, Ana Emília Oliveira, Judith Pinho, Eurides Castro, Fernanda Lopes e Deborah Baesse


  • O modelo de controle aplicado pelo Curso de Especialização em Saúde à Atenção Básica oferecida à criança no Maranhão

Autores: Tião Rocha, Cristina Loyola, Ana Emília Oliveira, Mariana Maia, Judith Pinho e Denise Vieira


  • Indicadores de Saúde Materno Infantil e contribuição da Educação à Distância (EaD) como modalidade de Educação Permanente em Saúde (EPS) para pro­ssionais que atuam neste segmento.

    Autores: Ana Emília Figueiredo de Oliveira, Fernanda Ferreira Lopes, Rita da Graça Carvalhal Frazão Corrêa, MaríaBethania da Costa Chein, Eurides Castro Júnior, Elza Bernardes Ferreira.

     

  • Aplicativo Aberto para Dispositivos Móveis na Área de Menopausa Desenvolvido com Web Design Responsivo.

    Autores: Ana Emilia Figueiredo de Oliveira, Rômulo Martins França, Eurides Florindo de Castro Jr, Elza Bernardes Ferreira, Luciane Maria Oliveira Brito.

 

  • Responsive Online Book based on the Multimedia Learning Theory

    Autores: Ana Emília Oliveira, Rômulo França, Elza Ferreira, Francisco Gregório Silva, João Gabriel Castro

     

  • Health Judicialization and the Activity of The Open University of the Brazilian National Health System to strengthen Home Care in Brazil.

    Autores: Paulo Roberto Volpato Dias, Márcia Maria Pereira Rendeiro, Ana Emilia F. de Oliveira, Carolina Tavares, Marcia Taborda, Lenir Santos, Luciana Branco da Mota.

     

  • Awareness and Training of Health Professionals on Non-Communicable Chronic Diseases by the Use of Serious Game.

    Autores: Ana Emília F. de Oliveira, Rômulo Martins França, Rodrigo Alves Tubelo, Alessandra Dahmer.

     

  • Aplicativos em Odontologia: Valorosos Recursos Educacionais para Qualificação Acadêmico-Profissional.

    Autores: Ana Emilia Figueiredo de Oliveira; Ana Estela Haddad; Rômulo Martins França; Lina Sandra Barreto Brasil.

     

  • The use of applications in Distance Education Specialization Course as a support tool for students living in remote areas without internet.

    Autores: Ana Emília Figueiredo de Oliveira, Romulo França, Eurides Castro Júnior, Deborah de Castro e Lima Baesse, Mariana de Figueiredo Lopes e Maia, Elza Ferreira.

     

  • Application for Mobile Devices about Postpartum Depression in Continuing Education of Health Professionals in Maranhão, Brazil.

    Autores:Ana Emilia Figueiredo de Oliveira,Romulo MartinsFranca, Christiana Leal Salgado, Deborah de Castro e LimaBaesse, Alessandra Dahmer, Marcia Maria Pereira Rendeiro, Rodrigo Alves Tubelo, Mariana de Figueiredo Lopes e Maia.

     

  • Caring for the Future Project: Investingin Pregnant Women's Self-Esteem throughMental Health Community Actions inPrimary Health Care in the state ofMaranhão, Legal Amazon Region, Brazil.

    Autores:Cristina Maria Douat Loyola, Sebastiao Rocha, Ana Emilia Figueiredo de Oliveira, Marcia Maria Pereira Rendeiro,Christiana Leal Salgado, Mariana de Figueiredo Lopes e Maia, Suzana Melo Franco.

     

  • Profile of the UNA-SUS/UFMA Specialization Course on Health of the Elderly.

    Autores:Ana Emília Oliveira, Elza Ferreira, Paulo Roberto Dias, Márcia Rendeiro, Carolina Oliveira.

     

  • Proposta de construção de Design Instrucional: concepção, elaboração e aspectos para produção de recursos multimídia da UNA-SUS/UFMA.

    Autores: Paola Trindade Garcia, Ana Emília Figueiredo de Oliveira ,Deborah de Castro e Lima Baesse, Judith Rafaelle Oliveira Pinho , Eurides Florindo de Castro Junior , Stephanie Matos Silva , Isabelle Aguiar Prado, Hanna Danielle Corrêa da Silva.

     

  • Educational Application for Mobile Devices in Elderly Health Care Area: the Experience of a Public University.

    Autores: Ana Emilia Oliveira, Rômulo França, Marcia Rendeiro, Elza Bernardes, Paulo Dias, Fernanda Pereira.

     

  • The user experience within the web 2.0 context: a review supported on the perspective of situated cognition theory.

    Autores:Eurides Castro Jr, Rosane Obregon, Cassia Furtado, Ana Lucia Zandomeneghi, Ana Emilia Oliveira.

     

  • Technological Portability in Health Postgraduate Courses: The Use of Educational Application in Multidisciplinar Nephrology.

    Autores:Christiana Leal Salgado, Patrícia M. A. Machado, Dyego José A. Brito Arial, Joyce Santos Lages, Ana Emília Oliveira, Natalino Salgado Filho.

     

  • Gamification in Care of Kidney Health: The Experience of the Open University of Brazilian National Health System in Maranhão – Brazil.

    Autores: Christiana Leal Salgado, Patrícia M. A. Machado, Dyego J. A. Brito, Giselle A. dos S. Silva, Érika C. R. de L. Carneiro, Ana Emília Oliveira, Natalino Salgado Filho.

     

  • Opened Applications developed for Distant Learning in the Dentistry field in Brazil.

    Autores: Ana Emília Figueiredo Oliveira, Rômulo Martins França, Elza Bernardes Ferreira, Denise Pontes Vieira.

     

  • O modelo empregado no Curso de Especialização em Saúde Materno-Infantil da UNASUS/UFMA

Autores: Ana Emília Oliveira, Rita Carvalhal, Eurides Castro, Mizraim Mesquita, Elza Bernardes e Rômulo Martins

© 2018 UNA-SUS/UFMA - Todos os direitos reservados.

Rua Viana Vaz, Nº 41, Centro, CEP: 65020-660

São Luís - MA, Brasil